Памер шрыфту
A- A+
Iнтэрвал памiж лiтарамі
Каляровая схема
A A A A
Дадаткова

Раздзелы сайта

.

.

Прафілактыка СOVID-19

Навучанне з ІКТ

Падрыхтоўка вучняў да экзаменаў і ЦТ

Рэкамендацыі настаўнікаў

У працэсе навучання і пры здачы цэнтралізаванага тэставання вялікую ролю адыгрывае, па-першае, веданне або, дакладней, разуменне таго, што трэба рабіць, і, па-другое, уменне гэта рабіць.

Настаўнікам, памятаючы пра тое, што «нельга навучыцца плаваць, стоячы на ​​беразе», варта больш актыўна ўводзіць тэставыя тэхналогіі ў сістэму навучання. З іх дапамогай можна ацэньваць узровень засваення матэрыялу вучнямі і адпрацаваць у іх навык працы з тэставымі заданнямі.

Такія трэніроўкі ў выкананні тэставых заданняў дазволяць навучэнцам падчас здачы ЦТ рэальна павысіць бал. Ведаючы тыпавыя канструкцыі тэставых заданняў, вучань практычна не будзе марнаваць час на разуменне інструкцыі. Падчас такіх трэніровак фармуюцца адпаведныя психотехнические навыкі самарэгуляцыі і самакантролю.

Пры гэтым асноўную частку працы пажадана праводзіць не перад самімі экзаменамі, а загадзя, адпрацоўваючы асобныя дэталі пры здачы залікаў па пройдзеным тэмах, г.зн. у выпадках не гэтак эмацыйна напружаных, як здача ЦТ.

Психотехнические навыкі, атрыманыя вучнямі падчас навучання, не толькі павялічваюць эфектыўнасць падрыхтоўкі да здачы ЦТ, але і дазваляюць навучэнцам больш паспяхова весці сябе падчас тэставання, спрыяюць развіццю навыкаў разумовай працы, уменню мабілізаваць сябе ў вырашальнай сітуацыі, авалодваць уласнымі эмоцыямі.

Важна рэпеціраваць яшчэ і таму, што ў псіхалогіі вядомы такі факт: калі запамінанне інфармацыі і яе прайграванне адбываюцца ў падобных умовах, то прайграванне будзе больш паспяховым.

Выкладчыкі звычайна тлумачаць правал на экзамене нізкім узроўнем ведаў здае. Так, добрае веданне матэрыялу неабходна для поспеху, але гэта веданне трэба яшчэ і прадэманстраваць. Неспакой і трывога ў сітуацыі іспыту могуць быць яшчэ большымі ворагамі, чым не самае бліскучае веданне прадмета. Але ў педагогаў ёсць магчымасць навучыць вучняў спраўляцца з залішнім хваляваннем пры падрыхтоўцы да здачы экзаменаў. Як гэта можна зрабіць?

1. Калі напярэдадні іспыту вучань пастаянна думае і кажа пра правал, парайце яму пастарацца не думаць аб дрэнным. Вядома, гэта будзе цяжка. Апішыце яму карціну будучыні ўдалага адказу. Хай ён часцей і сам ўяўляе сабе вобраз «жаданага будучага» ва ўсіх падрабязнасцях - як ён, хвалюючыся, уваходзіць у клас, садзіцца на месца. І тут страх прападае, усе думкі ясныя, адказы выразна ўяўляюцца упэўненаму ў сябе чалавеку. Раскажыце навучэнцам, як вы ацэньваеце іх думкі аб магчымым правале - падобныя думкі не толькі перашкаджаюць рыхтавацца да іспыту, ствараючы пастаяннае напружанне, але і дазваляюць вучню рыхтавацца праз рукавы, бо ўсё роўна наперадзе чакае няўдача.

2. Калі хваляванне ўсё ж не пакідае выпускніка, то прапануеце яму прыём, званы «давядзенне да абсурду". Галоўная задача - як мага мацней напалохаць сябе. Добра займацца гэтым практыкаваннем ўдваіх - Напалоханыя адзін аднаго мацней. Гэты прыём абавязкова прывядзе абодвух вучняў да думкі, што баяцца на самай справе няма чаго і не ўсё так жахліва. Дарэчы, калі старшакласнік дзівіць вас каменным спакоем - гэта не так ужо і добра. Адсутнасць некаторага хвалявання на экзамене часта перашкаджае добрым адказам.

3. Калі навучэнец загадзя разглядае экзаменатараў як сваіх ворагаў, нічога добрага з гэтага не выйдзе. Пагаворыце з песімістам, растлумачыце яму, што ўсе выкладчыкі таксама здавалі іспыты і памятаюць свае адчуванні. Нават калі экзаменатар здаецца хмурным і няветлай - магчыма, ён проста дэманструе сваю строгасць, аб'ектыўнасць і бесстароннасць.

4. А памятаеце вы, як рыхтаваліся да іспытаў? Ці карысталіся нейкімі цікавымі прыёмамі засваення ведаў? Калі вы ведаеце такія сакрэты, абавязкова падзяліцеся імі са сваімі вучнямі. Нядрэнна папытаць і знаёмых настаўнікаў, якія працуюць з вамі ў рамках метадычнага аб'яднання. Магчыма, вам атрымаецца стварыць для вашых выпускнікоў своеасаблівую скарбонку прыёмаў засваення ведаў.

5. Выкарыстоўвайце пры падрыхтоўцы такі прыём, як праца з апорнымі канспектамі. Апорны канспект - гэта не перапісаны пацеркавым почыркам фрагмент падручніка, гэта заўсёды схема матэрыялу. Распрацуйце разам з навучэнцамі сістэму умоўных пазначэньняў і не шкадуйце часу на афармленне канспекта. Старшакласнікі добра засвойваюць змест матэрыялу праз такую ​​простую і зразумелую для іх дзейнасць.

6. Расслабленне памяншае ўнутранае непакой. Для паслаблення і зняцця напружання выдатна падыходзяць дыхальныя практыкаванні і аўтагенная трэніроўка. Для пачатку асвойце гэтыя практыкаванні самі (яны вам таксама не перашкодзяць), а затым пакажыце (або раскажыце пра іх) навучэнцам. Можна ўключаць гэтыя практыкаванні ў структуру ўрока, выкарыстоўваючы іх для настрою класа перад кантрольнымі работамі.